دکتر حمید مزارعی
Search
Close this search box.
تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

تاری دید پس از بلفاروپلاستی چگونه از بین می‌رود؟

تاری دید پس از بلفاروپلاستی عارضه‌ای کوتاه مدت است که تا چند روز پس از جراحی ممکن است بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در اکثر موارد تاری دید تنها چند ساعت بعد از جراحی از بین می‌رود. علت تاری دید بعد از بلفاروپلاستی ممکن است به دلایل متفاوتی همچون اثر مواد بی‌حسی، تورم پلک‌ها و یا به دلیل پلک نزدن در طول جراحی باشد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی علت تاری دید و دستورالعمل‌هایی برای برطرف کردن آن پس از بلفاروپلاستی و مطالب دیگری پیرامون این موضوع  می‌پردازیم.

دلایل تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

عوامل مختلفی ممکن است موجب تاری دید پس از جراحی پلک شوند. مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • تاثیر مواد بی‌حسی
  • روش جراحی و برش‌هایی که روی پلک ایجاد شده است، می‌تواند منجر به بروز تورم و التهاب در چشم شود. تورم پلک می‌تواند قرنیه را تحت تاثیر قرار دهد و باعث تاری دید بعد از جراحی بلفاروپلاستی برای چند ساعت و یا چند روز شود.
  • اثر قطره‌ها و پمادهایی که پس از جراحی روی چشم استفاده می‌شود، نیز می‌تواند تاری دید را پدید آورد.
  • کاهش پلک زدن در طول جراحی می‌تواند باعث خشک شدن چشم‌ها و احساس تاری دید پس از آن شود.
  • تورم پلک باعث می‌شود که بیمار تا چند روز قادر به بستن کامل چشم‌های خود نباشد. این موضوع باعث خشکی چشم می‌شود؛ زیرا لایه‌ی اشکی نمی‌تواند به صورت یکنواخت در سطح چشم پخش شود در نتیجه تاری دید اتفاق می‌افتد.

تاری پس از بلفاروپلاستی تا چه زمانی ادامه دارد؟

پس از بلفاروپلاستی 2 الی 3 هفته ممکن است طول بکشد تا بینایی بیمار به حالت طبیعی بازگردد. چند روز اول پس از جراحی پلک، تاری و دوبینی به دلیل تورم پلک کاملاً طبیعی و موقتی بوده و به تدریج بهبود می‌یابد. بخیه‌ها معمولاُ پس از یک هفته خارج می‌شوند و بعد از آن تورم و تاری چشم به مرور بهبود می‌یابد.

بهبود کامل بینایی و برطرف شدن تاری دید بعد بلفاروپلاستی به حدود 4 هفته زمان نیاز دارد. در طی این مدت ممکن است مقدار کمی کبودی زیر چشم نیز داشته باشید. در صورتی که تاری دید پس از 1 هفته به مرور بهتر نشد لازم است جهت بررسی‌های بیشتر به بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه نمایید. یک جراح بلفاروپلاستی ماهر به شما کمک می‌کند تا علت تاری دید را متوجه شوید و در جهت درمان آن راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهد.

راه‌های کاهش تاری دید پس از بلفاروپلاستی

به منظور کاهش تاری دید پس از جراحی بلفاروپلاستی نیاز است تا مراقبت‌ های بعد از بلفاروپلاستی را بدانید و به انجام ‌آن‌ها پایبند باشید. برخی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای بهبود سریعتر تاری دید انجام دهید شامل موارد زیر است:

  1. جهت کاهش تورم از کیسه یخ استفاده نمائید.
  2. از انجام فعالیت‌های بدنی شدید مانند بلند کردن اجسام و یا هل دادن اشیا پرهیز نمائيد. هرگونه فشار بدنی می‌تواند باعث افزایش فشار داخل چشم‌ها شود.
  3. استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی که منجر به تحریک چشم‌ها می‌شود را تا زمان بهبودی کامل ممنوع است.
  4. از گردگیری کردن و یا حضور در محل‌هایی که دارای گرد و غبار است، خودداری نمائيد.
  5. در طی هفته‌ی اول از مطالعه، کار با گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ و همچنین انجام کارهایی که نیاز به نزدیک بینی دارد خودداری نمائید.

کلام آخر

تاری دید پس از بلفاروپلاستی یک عارضه‌ی معمول است. با اینکه جراحی بلفاروپلاستی روی چشم‌ها انجام نمی‌شود اما به دلیل تورم و سایر عوارضی که روی پلک‌ها ایجاد می‌شود می‌تواند منجر به تاری دید در طی چند روز اول پس از جراحی شود.

چه زمانی در صورت داشتن تاری دید بعد بلفاروپلاستی به جراح مراجعه کنیم؟

اگر همراه با تاری دید دچار عوارض زیر بودید لازم است در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید:
افزایش حساسیت نسبت به نور
احساس شناور بودن یک جسم داخل چشم
 قرمز شدن چشم که ممکن است همراه با درد باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *