دکتر حمید مزارعی
Search
Close this search box.
جدیدترین روش عمل بینی

جدیدترین روش عمل بینی را بشناسید! 

جدیدترین روش عمل بینی برای انواع عمل بسته، باز، درمان انحراف و رفع مشکلات بینی چندین تکنیک جدید را شامل می‌شود. این متدها جهت برطرف کردن عیوب ظاهری بینی و یا مشکلات عملکردی (مانند مشکلات تنفسی) بسیار موثر بوده‌اند. همانطور که احتمالا می‌دانید عیوب ظاهری بینی ممکن است به صورت ژنتیکی و از بدو تولد وجود داشته باشند. حتی ممکن است این عیوب به علت ضربات ناشی از تصادف، ورزش و غیره ایجاد شده باشند. در سال‌های اولیه‌ای که جراحی بینی خصوصا از جهت زیبایی، طرفدار بسیاری پیدا کرده بود، به هیچ عنوان استفاده از روش‌های امروزی تصور نمی‌شد. بروز تکنولوژی و پیشرفت علم پزشکی در کنار هم باعث پیدایش راه‌هایی به مراتب ساده‌تر برای اصلاح ناهنجاری‌های بینی شده است.

در این مقاله قصد داریم در مورد 5 روش از پرطرفدارترین و جدیدترین تکنیک های عمل بینی صحبت کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید برای اصلاح فرم بینی خود بهترین متد را انتخاب کنید.

5 متد از جدیدترین روش عمل بینی

جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر یکی از جدیدترین روش های عمل بینی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از لیزر می‌توان بدون اینکه هیچ گونه برش و یا آسیبی به بینی وارد شود،  پوست ضخیم بینی را نازک کرد. این روش برای افرادی که دارای بینی‌های گوشتی هستند یک روش ساده و کارآمد می‌باشد. ضمن اینکه برخی از پزشکان از لیزر برای ایجاد برش‌های اولیه استفاده می‌کنند، استفاده از لیزر میزان خونریزی را کاهش داده و برش‌ها را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.

مزایای جراحی بینی با لیزر:

  • کاهش دوره‌ی نقاهت
  • کاهش خونریزی
  • کاهش عوارض پس از جراحی

عمل بینی اولتراسونیک

عمل بینی التراسونیک یکی از جدیدترین تکنیک‌های جراحی بینی است که از ارتعاشات التراسونیک جهت برداشتن استخوان بینی و ایجاد تغییرات دلخواه بیمار استفاده می‌کند. این عمل به بافت‌، ماهیچه و رگ‌های خونی آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع با استفاده از یک اسکالپل پیزوالکترونیک با ارتعاشات مافوق صوتی جهت برش و تغییر شکل استخوان بینی استفاده می‌شود. با استفاده از این روش همچنین می‌توان تغییراتی را در غضروف و استخوان بینی ایجاد نمود.

در روش‌های کلاسیک جراحی بینی، تغییر شکل بینی با ایجاد برش بافت بینی و سپس استفاده از چکش جهت تغییر شکل استخوان بینی انجام می‌شد. اما در روش اولتراسونیک با استفاده از ابزاری که نام بردیم میزان آسیب به بافت های بینی در حین جراحی بسیار کاهش می‌یابد.

مزایای عمل بینی اولتراسونیک:

  • افزایش میزان دقت در جراحی
  • کاهش آسیب به بافت بینی  و در نتیجه کبودی و تورم کمتر پس از جراحی
  • کاهش میزان خونریزی
  • کاهش دوران نقاهت

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ به عنوان یکی از جدیدترین متدهای تغییر فرم بینی شناخته می‌شود. در این روش با استفاده از نخ جراحی بینی لیفت می‌شود. این روش می‌تواند در کوتاهترین زمان بینی را لیفت کند. برای افرادی که دچار افتادگی نوک بینی هستند، استفاده از نخ یک روش مناسب و کارآمد است.

مزایای لیفت بینی با نخ:

  • عدم احتیاج به هرگونه برش
  • عدم خونریزی، تورم و کبودی
  • عدم نیاز به دوران نقاهت
  • کاهش هزینه‌ها

نخ‌هایی که برای لیفت بینی به کار برده می‌شود تجزیه پذیر بوده و پس از 1 الی 2 سال اثرات آن از بین می‌رود. بنابراین با توجه به مزایای عمده‌ای که این روش دارد، برای افرادی که به دنبال روش‌های دائمی هستند مناسب نیست.

5 متد از جدیدترین تکنیک های جراحی بینی

تزریق فیلر

در مواردی که بینی احتیاج به تغییرات ساختاری در استخوان و غضروف نداشته باشد، می‌توان از روش‌های غیرتهاجمی برای ایجاد تغییرات استفاده نمود. تزریق فیلر به عنوان آخرین روش عمل بینی، در سال‌های اخیر به جهت تغییر فرم بینی بکار رفته است. در این روش با استفاده از سوزن‌های ظریف موادی به نام فیلر به برخی از قسمت‌های بینی تزریق می‌شود تا فرم آن بهبود یابد. این روش برای برطرف کردن قوز بینی پرطرفدار است.

مزایای تزریق فیلر:

  • عدم نیاز به جراحی و بیهوشی
  • کوتاه بودن زمان جراحی
  • عدم نیاز به دوران نقاهت
  • کسب نتایج در کوتاهترین زمان دلخواه

تزریق چربی به بینی

تزریق چربی به بینی به عنوان یکی از جدیدترین روش های عمل بینی  برای اصلاح برخی از مشکلات جزئی در بینی کاربرد دارد. این روش نسبت به روش تزریق فیلر یک مزیت عمده دارد و آن هم تزریق چربی از بدن خود فرد است.  بنابراین هیچ گونه عوارض ناخواسته مانند واکنش‌های آلرژیک برای بیمار به وجود نخواهد آمد. همچنین نتایج حاصل از تزریق چربی برخلاف تزریق فیلر برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند.

انتخاب از میان آخرین و جدیدترین روش های عمل بینی 

انتخاب روش مناسب از میان جدیدترین متدهای جراحی بینی، به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. میزان تغییرات مورد نیازی که باید در ساختار داخلی بینی، مانند غضروف‌ها و استخوان‌ها صورت بگیرید.
  2. میزان مشکلات تنفسی بیمار
  3. وضعیت سلامت جسمانی بیمار
  4. خواسته‌هایی که بیمار از نتیجه‌ی جراحی دارد

برای انتخاب آخرین تکنیک جراحی بینی به این موضوع نیز باید توجه داشت، که امروزه پزشکان از روش‌های نوینی استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی احتیاجی به جراحی و اتاق عمل ندارد. این روش‌ها با یک عمل سرپایی در مطب قابل انجام است و مشکلاتی مانند قوز بینی، افتادگی نوک بینی را می‌توان با استفاده از آن‌ها درمان کرد.

 در مقابل برخی مشکلات ساختاری را فقط با روش‌های جراحی تهاجمی می‌توان اصلاح کرد. به عنوان نمونه:

  1. شکستگی و یا آسیب غضروف‌های بینی
  2. بزرگ بودن حفره‌های بینی
  3. انحراف بینی در تیغه‌ی میانی
  4. بزرگ بودن و یا کوچک بودن غیرطبیعی بینی

نتیجه گیری

انتخاب و تصمیم‌گیری از بین روش‌های موجود “جدیدترین روش عمل بینی” با توجه به مزایا و خواسته بیمار از جراحی باید صورت بگیرد. نظر بیمار در کنار مشورت با جراح متخصص تعیین‌کننده اصلی روش مناسب برای جراحی است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *