دکتر حمید مزارعی
Search
Close this search box.
عمل جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی؛ سیر تا پیاز

عمل بینی گوشتی از پرطرفدارترین عمل‌ها است که برای رفع نواقص و بهبود زیبایی ساختار بینی گوشتی مورد استفاده  قرار می‌گیرد. در جراحی بینی گوشتی با کاهش از حجم و ضخامت پوست بینی تا جای ممکن و تغییرات غضروفی لازم، فرم صحیح و زیبایی برای بینی زیباجویان ایجاد می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد تمامی جزئیات جراحي بيني گوشتی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

منظور از  عمل بینی گوشتی چیست؟

عمل بینی گوشتی در دسته جراحی‌های تهاجمی با هدف تغییر شکل بینی انجام می‌شود. معمولا نتایج جراحی بینی گوشتی برگشت‌ناپذیر بوده اما به دلیل اینکه این نوع فرم بینی دارای پوست‌های ضخیم است حتما باید به بهترین جراح بینی مراجعه داشته باشید تا  به ظاهر ایده آل بینی خود برسید. بهترین جراح بینی در تهران با قیمت مناسب علاوه بر رقم زدن بهترین نتیجه برای شما هزینه قابل قبولی را دریافت می‌کند که باعث شده نیاز نباشد مبالغ سنگینی را متقبل شوید.

جراحی برای بینی گوشتی به دلیل اینکه دارای پوست ضخیم است، بسیار پیچیده‌تر از بینی‌های استخوانی است. به طور کلی تمامی انواع عمل های بینی با هدف بهبود ظاهر و تغییراتی در ساختار درونی این عضو انجام می‌شود اما در عمل بيني گوشتی، حتما فرآیند برداشتن مقداری پوست خصوصا در نوک بینی نیز انجام می‌شود که در نهایت این تغییرات و اصلاحات موجب بهبود ظاهر بینی در فرد می‌شود.

بسیاری از افراد که بینی گوشتی با پوست ضخیم دارند، به دنبال این هستند که آیا می‌توانند نتیجه نهایی فانتزی را برای خود رقم بزنند یا خیر اما قابل ذکر است که عمل بینی مخصوصا برای بینی گوشتی دارای محدودیت‌هایی در جراحی است و پزشک فقط تا یک محدوده خاصی می‌تواند تغییرات لازم را اعمال کند و زیباجویان نباید در این راستا، انتظارات نابجا داشته باشند.

چگونه بفهمیم بینی گوشتی داریم؟

به طور کلی راه‌های زیادی برای اینکه متوجه شویم بینی گوشتی داریم یا خیر، وجود دارد. شما می‌توانید بینی خود را لمس کنید و با احساس غضروف ضعیف و نازک در کنار پوست ضخیم، متوجه گوشتی بودن بینی خود شوید. در فرم بینی‌های گوشتی، پره‌ها اغلب کمی باز بوده و ظاهر آن‌ها پهن‌تر است. همچنین بینی‌های گوشتی دارای غدد چربی فراوان هستند و به همین دلیل، در اکثر موارد پوست بینی  فرد چرب به نظر می‌رسد و منافذ باز دارد.

بیشتر بدانید : هزینه عمل بینی در سال جدید چقدر است؟

بهترین روش برای جراحی بینی گوشتی

در واقع این مورد که برای “جراحی بینی گوشتی” شما چه روشی بهتر است، باید توسط جراح انتخاب گردد. دو وش جراحی برای بینی‌های گوشتی وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت و سپس بیان می‌کنیم که کدام یک برای شما بهتر است.

جراحي بيني گوشتی باز

در روش باز، دو طرف پره‌های بینی برش داده شده و باز می‌شوند که جراح دسترسی مناسبی به درون بینی پیدا کند. با استفاده از برش‌های ایجاد شده، پوست به طور کامل به سمت بالا داده شده و با استفاده از نگهدارنده‌‌ها در آن حالت نگه داشته می‌شود. اقدامات لازم جراحی برای تغییرات انجام شده و اگر مشکل تنفسی وجود داشته باشد نیز برطرف می‌شود. ضمن اینکه جراح با حذف مقداری از پوست‌های اضافی، فرم پره‌ها را تا حدودی جمع‌تر می‌کند.

 جراحی بینی گوشتی بسته

در عمل بيني گوشتی به روش بسته، هیچ برشی بر ظاهر بینی انجام نمی‌شود و تمامی تغییرات از طریق راه سوراخ‌های بینی انجام می‌شود. در این روش جراح دسترسی کاملی به بافت درون بینی ندارد و ممکن است که نتواند فرم پره ها و پهنای بینی را به اندازه کافی تغییر دهد و یا جمع کند.

حال نکته مهم این است که بهترین روش برای جراحی بینی گوشتی، استفاده از روش باز است زیرا جراحان می‌توانند به راحتی هر نوع تغییر را در ساختار پل بینی یا غضروف ها انجام دهند. جراحان خصوصا برای عمل بینی گوشتی که بسیار پیچیده و حساس است از جراحی با روش باز استفاده می‌کنند.  

آیا بینی گوشتی بعد از عمل باز می‌گردد؟

در این مورد باید بدانید که هر نوع جراحی زیبایی نیازمند مراقبت‌های بعد از عمل به صورت صحیح است که بر نتیجه و ماندگاری آن حتما تاثیر خواهند گذاشت. در واقع عمل بینی گوشتی یک نوع جراحی دائمی است و بازگشت پذیر نیست اما اگر بینی دچار حادثه یا ضربه‌ای شود و یا اتفاقی رخ دهد، نیز ممکن است که فرم بینی تغییر پیدا کند و نیازمند جراحی ترمیمی بینی باشید. اما عمل بینی گوشتی را نمی‌توان به قطع بیان کرد که برگشت دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *