دکتر حمید مزارعی
Search
Close this search box.
هزینه عمل سپتوپلاستی

هزینه عمل سپتوپلاستی با بیمه تکمیلی چقدر است؟

هزینه عمل سپتوپلاستی را بعد از مشاوره با چندین پزشک متخصص می‌توانید تخمین بزنید. در این مطلب شما را با هزینه‌های جراحی سپتوپلاستی و بیمه‌هایی که این هزینه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند، آشنا می‌کنیم. شما پس از مطالعه این مطلب با حدود هزینه عمل انحراف بینی در سال 1403، جزئیات هزینه عمل سپتوپلاستی با بیمه تکمیلی و عوامل موثر بر بالا و پایین شدن این هزینه‌ها آشنا خواهید شد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

هزینه عمل سپتوپلاستی با بیمه تکمیلی (مقایسه‌ای با بیمه تامین اجتماعی)

قطع به یقین همه شما مطلع هستید که بیمه‌های تکمیلی با هدف پوشش هزینه‌های درمانی برای درمان بیماری‌هایی که معمولا بیمه‌های دولتی آن‌ها را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند، فعالیت خود را آغاز کردند. حالا در این میان اغلب بر این باور هستند که بیمه‌های تکمیلی برخلاف بیمه‌های دولتی هزینه عمل‌های زیبایی را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما در شرایط خاص این باور اشتباه است.

با توجه به اینکه معمولا این نوع عمل برای بیماران با هدف درمان انحراف بینی انجام می‌شود، اغلب بیمه‌های تکمیلی هزینه عمل سپتوپلاستی را تحت پوشش قرار می‌دهند. اما اگر صرفا این عمل با هدف زیبایی انجام شده و پزشک اختلالاتی را که سلامت مجاری تنفسی فرد را تحت تاثیر قرار داده، تایید نکند یا در سی‌تی‌اسکن تیغه بینی بیمار، اثرات شکستگی وجود نداشته باشد، “هزینه عمل سپتوپلاستی” توسط بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار داده نخواهد شد.

مهم است بدانید که تحت چه شرایطی هزینه جراحی انحراف بینی توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌گردد:

  • انحراف بینی ناشی از شکستگی تیغه بینی باشد.
  • انحراف بینی موجب تنگ شدن دهلیز داخلی بینی شود.
  • مشکلات تنفسی بیمار، ناشی از بزرگ شدن مخروط داخلی بینی باشد.

بیمه‌های تکمیلی آسیا، ایران، البرز، سامان، پاسارگاد، سینا، دانا و .. در صورتی که عمل صرفا جهت زیبایی باشد هیچ هزینه‌‌ای را پرداخت نکرده و در صورتی که عمل جنبه درمانی داشته باشد، بخش قابل توجهی از هزینه یا کل هزینه عمل را متقبل می‌شوند. میزان جبران هزینه بسته به نوع و طرح انتخابی بیمه تکمیلی شما متفاوت است.

هزینه عمل سپتوپلاستی در بیمارستان دولتی ( مقایسه‌ای با بیمارستان خصوصی)

هزینه عمل سپتوپلاستی البته با هدف درمانی نه زیبایی، طبیعاتا در بیمارستان‌های دولتی برای افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، روستایی، بانک‌ها و سایر ادارات دولتی، نیروهای مسلح و سلامت هستند به نسبت بیمارستان‌های خصوصی کمتر خواهد شد.

در بیمارستان‌های دولتی بخشی از هزینه‌های بستری، خدمات پاراکلینیکی قبل از عمل و دستمزد جراح توسط دولت و الباقی توسط شرکت‌های بیمه پرداخت و سهم بیمار بسیار کم خواهد شد. اما در بیمارستان‌های خصوصی فرانشیزهای دولتی وجود ندارد و همین مسئله سهم بیمار را در پرداخت هزینه‌ها افزایش می‌دهد.

عوامل موثر بر هزینه عمل انحراف بینی

هزینه جراحی سپتوپلاستی از دیگر عمل‌های بینی بالاتر است. به این علت که این عمل نسبت به دیگر عمل‌های زیبایی بینی از حساسیت بالاتری برخوردار است. در این جراحی پزشک علاوه بر مسطح‌سازی تیغه بینی باید به مشکلات داخلی بینی نظیر تنگ شدن دهلیز و موانع تنفسی بیمار نیز رسیدگی کند. به همین علت از سویی دیگر هزینه عمل سپتوپلاستی عوامل مختلفی نظیر نوع بینی، شدت انحراف، علت انحراف و جراحی که عمل را انجام می‌دهد وابسته است. در این بخش می‌خواهیم به بررسی عوامل موثر در هزینه تمام شده عمل انحراف بینی در سال 1403 بپردازیم:

نوع بینی

اینکه نوع بینی بیمار گوشتی است یا استخوانی در هزینه عمل سپتوپلاستی تاثیرگذار است. این هزینه برای بینی گوشتی به نسبت بینی استخوانی بیشتر است. علت این است که در بینی‌های گوشتی غضروف‌ها ضعیف و پوست بینی خیلی ضخیم است و همین مسئله برای جدا کردن پوست بینی، دقت بیشتری از جراح می‌طلبد و زمان عمل را نیز طولانی‌تر می‌کند. بنابراین در این جراحی دستمزد جراح بیشتر خواهد بود.

شدت انحراف بینی

شدت انحراف بینی نیز تاثیر بسیاری در “هزینه جراحی سپتوپلاستی” دارد. هرچقدر که شدت انحراف بیشتر باشد، عمل از حساسیت بالاتری برخوردار بوده و دستمزد جراح نیز به طبع افزایش می یابد.

علت انحراف بینی

علت انحراف بینی نیز در هزینه تمام شده سپتوپلاستی نقش بسیار پر رنگی را ایفا می‌کند. اینکه انحراف بینی مادرزادی باشد یا ناشی از شکستگی و برخورد ضربه، سطح آسیب دیدگی تیغه بینی چقدر باشد و .. نیز در مبلغی که قرار است در نهایت بیمار پرداخت کند تاثیرگذار است.

جراح و بیمارستان

اینکه جراح شما دارای چه میزان تجربه و تخصص است و یا اینکه قرار است عمل را در بیمارستان‌های خصوصی انجام دهید یا بیمارستان‌های دولتی و هزینه‌های پاراکلینیکی ناشی از عکسبرداری، سیتی اسکن و .. هم در هزینه عمل سپتوپلاستی موثر هستند.

جمع بندی

اگر می‌خواهید دقیقا بدانید هزینه عمل سپتوپلاستی با بیمه تکمیلی در سال 1403 چقدر می‌شود بهترین حالت این است که مستقیما با مشاور بیمه تکمیلی خود ارتباط بگیرید، چرا که هزینه‌های عمل و مقدار فرانشیز بیمه‌های تکمیلی متغیر است و بهتر است درست پیش از اقدام به عمل انحراف بینی استعلام قیمت بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *